#7 A KAATSU edzés tapasztalatai egy tanítványom tollából

Ez a bejegyzés amolyan vendégposzt egy kedves tanítványomtól (a sztori kedvéért nevezzük Gyurinak), aki ifjú (23) amatőr focistaként Tacfit és Barbell edzéssel oldja meg erőnlétének fejlesztését és úgy döntött, mindezt még KAATSUval egészíti ki.
Első hónapos tapasztalatiról szóló leírását változtatás nélkül közlöm, magáért beszél:

“Nagy izgalommal kezdtem neki a KAATSU elnevezéssel büszkélkedő mozgásformának. Halottam és olvastam róla, hogy profi vízilabdások, kézilabdások és labdarúgók is nagy sikereket értek el vele. Ennek ellenére nem túl elterjedt még hazánkban, így még kevés személyes edzés tapasztalatot lehet róla olvasni. Az újdonság erejétől vezérelve és a ‘semmit sem veszíthetek’ mottóval beadtam a derekam, hogy egy kicsit hosszabb időn keresztül is használjam.
Milyen elvárásaim voltak az elején? Ahol utánajártam a KAATSUnak, mindenhol a gyors izomnövelést emelték ki. Régóta próbálkozok a tömegnöveléssel a magam súlycsoportjában, hol kisebb, hol nagyobb sikerrel. De 80 kg fölé még sosem tudtam menni… Mivel focizok, szerettem volna még jobb állóképességgel, erővel rendelkezni és versenyelőnyt láttam benne ellenfeleimmel szemben. Általánosságban ki lehet jelenteni, hogy izmosabb és erősebb szerettem volna lenni.

A 360Gym Corvinban Paróczi Arnoldhoz jártam KAATSUzni heti két alkalommal. Emellett még Arnold barbell óráján vettem részt heti egyszer és Nyiri Sanyihoz ugyancsak a 360Gym Corvinban heti kétszer jártam Tacfit órára.

Következőkben az első 4 hét eredményeiről, tapasztalatairól fogok beszélni.

Az első edzések pokoli nehezek… Nem dolgoztunk nehéz súlyokkal, de a kihívást kedvelő embereknek nagyon tudom ajánlani. Az első láb centrikus nap után olyan helyeken is volt izomlázam volt, ahol eddig még sosem. Ez az első kar centrikus nap utáni reggelre is maximálisan igaz. “Vicces” volt még valahogy két kézzel elszürcsölgetni a hajnali kávémat, majd irány edzeni Sanyihoz. Második hétre az izomláz szinte teljesen elmúlt és frissnek éreztem magam KAATSU edzés utáni reggeleken és úgy alapvetően is.

Első látványos eredménnyel az első nagypályás meccsemen szembesültem. Július közepén kezdtem KAATSUzni és ezt megelőzően kb. június utolsó/utolsó előtti hétvégéjén volt mérkőzésem. Szóval még elég friss volt az élmény, hogy általában a 75-80. percben elfogyok az erőmmel. Augusztus eleji edzőmeccsemen pedig a lefújást követően sem éreztem magam kifáradva. Ezt még betudtam annak, hogy ez egy gyenge iramú edzőmeccs volt. Azóta pedig több keményebb iramú, csere nélküli meccs után is érzem magamban az erőt. Lövőerőmmel eddig sem volt probléma, a KAATSUnak köszönhetően pedig még fejlődnöm is sikerült ebben. Már csak célozni kéne megtanulni…

Sajnos amennyire szeretek focizni, annyira hajlamos is vagyok kis izomsérülésekre (medvepuszik, rúgások, kellemetlen esések, fájdalmas szerelések). KAATSU edzéses időszakomban arra lettem figyelmes, hogy ezek a kis sérülések szinte eltűntek, amiket pedig begyűjtöttem, azok sokkal gyorsan regenerálódtak (3 nagypályás és 7 kispályás meccsem volt az első hónapban). 

Amit sajnálok, hogy nem készítettem edzés előtti és utáni képeket. Markáns lenne a különbség. Ahogy az elején is említettem, szerettem volna felszedni pár kiló izmot magamra. KAATSU előtti utolsó mérlegre állásomkor 76,8 kg-ot mértem, 4 hét Kaatsu után 79,4 kg voltam. Azóta is folytatom az edzéseket, mára sikerült elérnem az egyik célomat, hogy 8-assal kezdődjön a szám a mérlegen. Amikor hazaérek vidékre (minden péntek este éhgyomorral mérlegelek) szerencsére már mindig 80 felett vagyok (2017.09.01.: 80,4 kg). Edzés előtt a bicepszemet mértem meg, abból is csak a balt (kocsibó’ az látszik ki…). Nyár közepén 32 cm volt, 4 hét kaatsu után pedig 34 cm. Jó érzéssel tölt el, hogy a vádlim is előbukkant 23 éves mély és kitartó álmából. Combomon pedig az izomcsoportjaim elkülönülve bukkantak fel nagyon hosszú idő után.

Hogy mennyivel lettem erősebb azt nehéz megítélni. Nincs nagyon viszonyítási alapom, mert Tacfiten elég változatos edzésprogramjaink vannak így lehet, hogy egy gyakorlattal havonta-kéthavonta találkozom. Viszont barbellen vezetjük az eredményeinket.
A 23. héten 105 kg-ba 5-t húztam (deadlift – felhúzás). Öt hétre rá pedig 107,5 kg-ba 12-t. (+25%)

Általánosságban minden egyes elvárásomat túlszárnyalta az KAATSU.

A KAATSU olyan, mint ha egy lassan és egyenletesen lobogó tűzre (ami jelen esetben a progresszió) olajat öntenénk. 

Eddig is éreztem, hogy folyamatosan fejlődöm az edzéseim során. De a KAATSU ezeket a folyamatokat érzésem szerint piszkosul felgyorsítja. Gyorsabban építek izmot, gyorsabban erősödöm, gyorsabban fejlődik az állóképességem. Minden folyamatot felgyorsít.

Mindenkinek csak ajánlani tudom! Minden befektetett munka maximálisan megtérül. 🙂